Me, Myself and I

Taman Orkid Desa, Cheras, Kuala Lumpur, Malaysia
Please visit my facebook by typing my name hafizharudin or my email hafizharudin@yahoo.com I'm also a freelance photographer...you can contact me via email / facebook for further info

Wednesday, August 25, 2010

Restoran Al-Rawsha@Masakan Arab Lubnan, Bulatan Kampung Pandan

Assalamualaikum wbt.


Rasanya belum terlambat untuk aku nak ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada seluruh umat Islam. Hari nih da masuk hari yg ke-14 umat Islam menyambut Ramadhan. Tahun ni jugak merupakan tahun pertama aku berpuasa sebagai suami. Alhamdulillah semuanya lancar.





Okay lah, kali nih aku nak share dengan korang tempat aku berbuka puasa dengan officemate dekat area Kuala Lumpur. Restoran Al-Rawsha terletak berdekatan dengan bulatan Kampung Pandan. Kalau dari arah KLCC, sampai jerk kat roundabout tu amik turn 9 o'clock if dari Cheras , turn to 3 o'clock dan kalau dari area Bukit Bintang or Pudu just straight 12 o'clock bawah flyover.


Near Bulatan Kampung Pandan



So after office hour, I just rushing back and pick up my wife to join skali for Buka Puasa kat Al-Rawsha. 


Sampai je Al-Rawsha, aku terus cari port untuk parking kereta. Mula2 aku sampai kat situ rasa macam kat Istana Arab la pulak sebab design building dia tu unik. Aku trus pelawa wife aku masuk dalam untuk join officemate aku.


Al-Rawsha Building

Al - Rawsha Buffet Ramdhan Promotion



Nasib baik kami dah order awal2 (ala carte), kalau tak mesti kene beratur panjang giler untuk buffet. Actually aku memang plan nak amik ala carte jerk sebab makanan pak arab nih banyak, kang rugi jerk bayar lebih tapi makan sket. Buffet Ramadhan kat sini diorang charge RM50 untuk dewasa & RM20 untuk kanak-kanak.


Q at buffet place


Dinning Hall



Masa dah nak berbuka tu, makanan kami pun sampai...5 minit lepas tuh, one of the waiter kat situ melaungkan azan bagi menandakan masuknya waktu berbuka puasa. Aku baca doa berbuka puasa dan trus makan buah kurma yang ada atas meja pastu baru la aku makan menu utama - Nasi Arab (Lauk Kambing)

 
Mandy - Lamb




Mandy - Chicken


Strawberry Juice


Air Mineral


Makan time :)

Selesai jek makan, aku naik ke tingkat 2 untuk menunaikan solat Maghrib. Surau yang disediakan oleh pihak restoran agak selesa, tak besar sangat dan tak kecik sangat. Just nice...Lepas tuh aku just amik a few shot of photo dari tingkat atas untuk bawak balik sebagai kenangan.


Mini Market


Prayer Room











Before balik, kami lepak2 chit chat pastu amik gambar kat depan Restoran Al-Rawsha sebagai kenang - kenangan.























No comments:

Post a Comment